Od září je novým majitelem značky džusu Toma společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko. Důvodem takového obchodu se stal požadavek antimonopolního úřadu. O dopadu prodeje a vodní soběstačnosti ČR promluvil místopředseda ÚV KSČM JUDr. Stanislav Grospič
„V případě značky TOMA to není první, a s velkou pravděpodobností ani poslední, prodej ‚národní‘ značky nadnárodní společnosti. Dochází k tomu díky společenským a ekonomickým změnám nastaveným v devadesátých letech minulého století. Dnes sklízíme ovoce velice kontroverzní privatizace národního majetku. Stát má v této souvislosti slabé postavení. Považuji však za špatné a tragické, že se do rukou nadnárodního subjektu dostává kontrola vodních zdrojů. V případě obchodní značky TOMA jde o vlastnictví Adršpašského pramene. To v době, kdy voláme po veřejné ochraně, vlastnictví vodních zdrojů, není dobré,“ uvedl Grospič.
Více na