Činů, jimiž se určitě koalice Pirátů, STAN a ODS zapíše do dějin, a hlavně paměti občanů Středočeského kraje, je mnoho. Již jsem psal například o zrušení žákovského jízdného nebo stipendii pro střední odborné a učňovské školy. Skoro se mi chce opravdu začít věřit, že Piráti ve svých historických dobách nic nevytvořili, jen si vše »nezbytné šikovně opatřili«.
Již jednou výše uvedené koalici neprošel krajským zastupitelstvem návrh na redukci železničních tratí ve Středočeském kraji. Děkoval jsem následně jak vám, občanům našeho kraje, tak starostům všech dotčených obcí, městysů a měst.
Jenomže každá mince má vedle hrany dvě tváře. Připadá mi, že prostě Piráti, STAN a ODS si umanuli ušetřit na omezení železniční dopravy tzv. závratnou sumu 52 mil. Kč ve vztahu k celkovému objemu rozpočtu Středočeského kraje. Nechci tuto sumu nazvat bagatelní, ale nesmyslnou. Chceme-li se řídit více ekologicky, dostávat občany na železnici z přetížených silnic, pak má význam zachování i každé kapilární tratě, jež spojuje nějakou obec, městečko, město s tratí hlavní. Podotýkám, že KSČM se toto podařilo hned v roce 2008, kdy jsme provoz na některých tratích i obnovili.
Nový návrh Rady Středočeského kraje, který mírně modifikuje původní redukci osobní železniční dopravy i s vyčíslenou tzv. úsporou, rozumu moc nepobral, naopak občanům a starostům přidá starosti. Dovolím si jej zde odcitovat:
»Přehled tratí, u nichž se předpokládá omezení rozsahu dopravy
Trať | Redukce v úseku | Nový rozsah objednávky | Úspora celkem [Kč] |
---|---|---|---|
012 | Plaňany zast. – Kouřim | bez objednávky | 2 100 000 |
062 | Křinec - Městec Králové | provoz v 6 a + v období SELČ | 3 300 000 |
063 | Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov | bez objednávky | 1 000 000 |
064 | Mšeno - Mladá Boleslav | int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ | 13 600 000 |
076 | Mělník - Mšeno | int. 4 hodiny v PD celorok + provoz v 6 a + v období SELČ | |
094 | (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou | bez objednávky | 2 200 000 |
095 | Straškov - Zlonice - (Slaný) | bez objednávky | 800 000 |
162 | Rakovník - Kralovice | omezený sezonní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ | 8 200 000 |
204 | Březnice - Rožmitál pod Třemšínem | bez objednávky | 4 500 000 |
210 | Čisovice - Mníšek – Dobříš | sezonní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ | 11 500 000 |
222 | Vlašim - Trhový Štěpánov | bez objednávky | 5 000 000 |
233 | Čelákovice - Mochov | bez objednávky (převod výkonů na jinou trať) | - |
Celkem |
|
| 52 200 000« |
Konec citace z podkladů. Nechť si každý udělá obrázek sám. KSČM i já sám osobně budu vždy hájit zachování provozu na těchto železničních tratích. Zároveň ať si každý udělá obrázek o slibech těch, kteří dnes ve Středočeském kraji rozhodují. Náhrada autobusy, nebo dokonce taxíky je očividným výsměchem.